Általános tudnivalók
Az ÁSZF utolsó módosulásának időpontja: 2025. 11. 14. 15:37:30
A teljes szöveg az alábbi linken letölthető: ÁSZF
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy webáruházunk használatával elfogadja az ÁSZF-ben leírt szerződési feltételeinket és adatkezelési elveinket.
A 2001.évi CVIII törvény (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről) értelmében tájékoztatjuk, hogy webáruházunkban a megrendelés véglegesítésével a webáruház üzemeltetője és a megrendelő között írásbeli szerződés jön létre, melyre az e dokumentációban (ÁSZF) leírt feltételek az irányadók. Az írásbeli szerződés dokumentációja a "Rendelés visszaigazolása", melyet elektronikus formában (e-mail) a webáruház üzemeltetője és a megrendelő is megkap. A szerződés alapjául szolgáló "Rendelés visszaigazolása" dokumentációt a webáruház üzemeltetője csak elektronikus úton tárolja, így utólagos visszakereshetősége nem garantált.
A szerződés magyar nyelvű.
Szintén a fent említett törvény előírásainak megfelelően tájékoztatjuk, hogy a webáruház üzemeltetője magatartási kódexet nem adott ki és nem csatlakozott semmilyen magatartási kódexhez, így mint üzemeltető és a webáruházat használó ügyfelek jogainak és kötelezettségeinek tekintetében kizárólag e dokumentáció (ÁSZF) az irányadó.
Üzemeltető: Fe-Só Plast Bt.
Székhely: 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55.
Adószám: 21758193-2-06
Cégjegyzékszám: 06-06-009037
Bejegyzést végző cégbíróság neve: Csongrád Megyei Cégbíróság
Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-84139/2015 (csabazar.hu)
Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-84637/2015 (webáruház üzemeltetéséhez kapcsolódó adatbázis kezelése)
Ügyfélszolgálat: Fe-Só Plast Bt.
Cím: 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55. - kiskereskedelmi üzletünk
Nyitvatartási idő: H-P: 08:00 - 17:00; Sz.: 08:00 - 12:00; Vasárnap: zárva
Üzletvezető: Sós Csaba
Telefonos ügyfélszolgálat: +36 (62) 665-664; +36 (30) 944-6122
E-mail: info@csabazar.hu, ugyfelszolgalat@csabazar.hu
Levelezési cím: Fe-Só Plast Bt. 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55.
Cégnév: 3 in 1 Hosting Bt.
Székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Forrás utca 12. III/11
Telefonszám: +36 (21) 200-0040
Fax: +36 (24) 998-626
e-Mail: admin@megacp.com
Postázási cím: 2310 Szigetszentmiklós, Szivárvány utca 1. fszt. 1.
Webáruházunkban a vásárlás a weboldal használatával történhet, de e-mailban, faxon, telefonon, levélben is elfogadunk megrendeléseket.
Webáruházunkban jelenleg a Magyar Köztársaság területéről lehetséges rendelés.
Bejelentkezés nélkül a vendégeink az alábbiakra jogosultak:
- A webáruházban forgalmazott termékek keresése.
- A webáruházban forgalmazott termékekről szöveges és képi információ megtekintése.
- A webáruházunkban forgalmazott termékek aktuális árainak megtekintése.
- Akciós termékek és újdonságok megtekintése.
- Rendelés kosárba tétele, megrendelés leadása.
Bejelentkezett felhasználóink a bejelentkezés nélküli lehetőségeken felül az alábbiakra jogosultak:
- Szállítási- és számlázási adatok tárolása, rendelés gyorsítása érdekében.
- Hűségpont gyájtő rendszerünk tagjaként kedvezmény vehető igénybe.
- Rendelések visszamenőleges megtekinthetősége.
Az árak magyar forintban (HUF) értendők.
A termékek képei alatt, a kiskereskedelmi bruttó (27% Általános forgalmi adót is tartalmazó) árak kerülnek feltüntetésre.
Akciós termékek esetén minden esetben az akciós (a kedvezmény mértékével csökkentett) árak kerülnek feltüntetésre.
A vásárlásnak nem feltétele, hogy vendégünk rendelkezzen regisztrációval.
Azonban a regisztráció, csak egy pár lépésből álló egyszerű folyamat, ami néhány perc alatt elvégezhető. A regisztrálást csak egyszer kell elvégezni.
A regisztrációval a vásárló elfogadja, hogy elolvasta, megértette és elfogadta a jelen dokumentációban szereplő feltételeket, jogokat és kötelezettségeket.
A regisztrációs adatok (jelszó, számlázási adatok, szállítási adatok) megváltoztatására az ügyfélnek lehetősége van, bejelentkezés után.
A fő termékkategóriák további alkategóriákat tartalmaznak. A megfelelő kategória kiválasztását követően meg jelennek a kívánt termékek.
A termék képére kattintva jelenik meg a terméklapon a paraméterei, ára, leírás és képek is itt érhetők el.
Ha a termék megfelelő, akkor a terméklapon a kosárba gomb megnyomásával tehető a kosárba, a darabszám a +, - gombokkal növelhető, csökkenthető.
Lehetőség van termék keresésére is név vagy információ alapján. Ehhez a nevet, annak egy részét vagy bármilyen információt meg kell adni a keresőmezőbe. A keresés az Enter gomb megnyomásával vagy a Keresés ikonra kattintva megkezdhető.
A folyamatban lévő rendelés a Kosár menüben tekinthető meg. Itt lehetőség van mennyiség módosítására, valamint a termék kosárból történő törlésére is.
Egy termék kosárban levő darabszáma, a tételsor bal oldalán levő gombbal növelhető, a gombbal csökkenthető a darabszám.
Amennyiben valamelyik terméket ki szeretnénk venni a kosárból, az adott tételsor bal oldalán levő ikonra kell kattintani.
A minimális rendelési tétel 1 000 Ft, azaz egyezer forint. Ettől kisebb értékű csomagot nincs módunkban kiszállítani. A megrendelésnek felső határa nincs.
A megrendelés véglegesítése a Fizetés menüre kattintva indítható.
A szállítási költség esetén felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az csak Magyarország területére történő szállítás esetén érvényes.
Az itt megtalálható végösszeg az esetlegesen felmerülő csomagolási díjat már tartalmazza.
A fizetés első lépésében ki kell választani a fizetési módot is, ami lehet az áru átvételekor készpénzben vagy előreutalás vagy utánvét esetén fizetés a futárnak.
Ugyanezen a lapon kell megadni a számlázási és szállítási adatokat, valamint ez egyéb megjegyzést. A megjegyzésbe kell beleírni, ha a kiszállítással kapcsolatban valamilyen igénye van. Pl.: szállítás pontos idejéről egyeztetést kér, stb).
Fontos! A számlázási adatokat kérjük fokozottan ellenőrizze, ugyanis a hibásan megadott adatok miatt nem áll módunkban új számlát kiállítani.
A fenti adatok megadása után a Tovább gombbal lépünk a fizetés második fokára.
Ez egy ellenőrző képernyő, amin a rendelt tételeket, a fizetési módot, a számlázási és szállítási címeket, valamint az esetlegesen megadott megjegyzést lehet ellenőrizni.
Amennyiben valamelyik adatot módosítani kell, úgy a Vissza-ra kell kattintani.
Amennyiben minden adat rendben van, kattintson a Megrendelés gombra.
Rendelését e-mailben igazoljuk vissza.
Sikeres megrendelés esetén a megrendelő a regisztrációkor megadott email címére érkezik meg a megrendelés visszaigazolása. A megrendelés visszaigazolásának meg kell történnie 48 órán belül. Amennyiben ez idő alatt a visszaigazolás ez idő alatt nem történik meg, a vásárlót nem köti a megrendelés és nem kell átvennie a kiszállított csomagot.
A gyakorlati tapasztalatok alapján a visszaigazoló levél körülbelül 10 perc alatt megérkezik. Ha a levél ezidő alatt nem jelenik meg fiókjának Beérkezett listájában, kérjük ellenőrizze levelezőjének Spam mappáját.
Amennyiben ez a visszaigazoló levél nem érkezik meg, kérjük vegye fel a kapcsolatot az "Ügyfélszolgálat" fejezetben leírt elérhetőségeken.
Rendelések leadása minden nap 0-24 óra között lehetséges. A beérkezett megrendeléseket munkanapokon 8:00 - 14:30 között dolgozzuk fel.
Amennyiben a rendelés nem a fent megadott munkaidőben érkezett be, akkor azok feldolgozása a következő munkanapon történi meg.
A csomag összeállítás befejezéséig a megrendelőnek lehetősége van arra, hogy módosítsa a megrendelését. Ezt az ügyfélszolgálat bármelyik elérhetőségén teheti meg.
Wenshopunkban kizárólag olyan termékeket lehet megrendelni, amelyek készleten vannak, elérhetőek. Mindennek ellenére előfordulhat, hogy olyan termék kerül megrendelésre, mely a valóságban nincs raktáron. Ilyen esetben telefonon egyeztetünk a megrendelővel és a megrendelő beleegyezése esetén, helyettesítő terméket küldünk.
A megrendelés bármilyen módosítása módosítja az eredeti megrendelés - megrendelés visszaigazolásában lévő - végösszegét.
A megrendelés módosítására csak addig van lehetőség, amíg a csomag összeállítása meg nem történik.
A megrendelt termékek kiszállítását a Magyar Köztársaság területén az Express One Hungary Kft. és a Magyar Posta végzi.
A munkanapokon 14:00 óráig leadott rendelések kiszállítása legkésőbb a 2. munkanapon történik.
A munkanapokon 14:00 óra után, illetve a szabad, munkaszüneti és ünnepnapokon leadott rendelések kiszállítása a megrendelést követő 2. munkanapon történik meg.
A csomagküldést az Express One Hungary Kft. és a Magyar Posta munkanapokon végzi. Szombati kézbesítési szolgáltatás esetén a futárszolgálatok felárat számítanak fel. Ha ilyen igény merül fel a vásárló részéről, kérjük vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot.
Felhívjuk a figyelmét, hogy a futárszolgálatok maximum 30 kg-ig szállítják ki a csomagokat darabonként. Ezért ha az Ön rendelése ezt a súlyhatárt meghaladja, akkor azt csak több csomagban - csomagonként megfizetett szállítási díj ellenében - tudjuk az Ön számára elküldeni.
Nagyobb tételszámú vagy nagyobb méretű rendelések esetén a szállítási költségek és a szállítási mód automatikusan vagy megbeszélést követően eladó általi manuális módosítással változhat.
Abban az esetben, ha egy címről az átvétel kettő esetben nem történik meg, webáruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesíti.
Rendelésének számláját a rendeléskor vagy regisztrációkor megadott email címére küldjük el; azonban kérésére rendelt csomagjában papír alapon is elküldjük a számlát.
Sérült csomagot ne vegyen át és ne fizesse ki az ellenértéket, a futártól kért jegyzőkönyv aláírásával jelezze a futárszolgálatnak a csomag szállítási hibáját!
A webáruházunkban rendelt termékek személyes átvételére előre egyeztetett időpontban van lehetőség, kiskereskedelmi üzletünkben, a Kapcsolat menüpontban megjelölt címen.
Választható fizetési módok:
- Személyesen készpénzben vagy bankkártyával hódmezővásárhelyi üzletünkben, nyitvatartási időben
- Utánvéttel készpénzben, az áru átvételekor, a futárnak
- Előreutalással melyhez bankszámlaszámunkat és a tájékoztatót a számlalevélben küldjük
- Online bankkártyás fizetéssel a Barion rendszerével ( Barion információk)
Ha a csomagot készpénzben az áru átvételekor fizeti, akkor a teljes összeget a kézbesítőnek kell kifizetni, aki a pénz átvétele után átadja Önnek a megrendelt termékeket tartalmazó csomagot.
Alapesetben, amennyiben rendelkezésünkre áll e-Mail cím, rendelésének elektronikus ÁFA-s számláját elküldjük a megadott e-Mail címre, ám kérésére a kikézbesített csomagban elküldjük számláját, amely tételesen tartalmazza a termékeket, a szállítási, csomagolási költséget (mint közvetített szolgáltatást).
A termékek tulajdonjoga mindaddig az áruházunkat illeti, amíg az ellenérték teljes mértékben kiegyenlítésre nem került. Az ezen idő alatt bekövetkezett sérülésekért a vevő a felelős.
Azonban felhívjuk a figyelmet arra, hogy előreutalásos fizetési mód választása esetén a csomagot a számla teljes végösszegének beérkezte után adjuk át a csomagküldő szolgálatnak.
Online kártyás, Barion egyenleggel történő fizetés
Online kártyás fizetéssel a rendelés végén van lehetőség a fizetésre.
Regisztrált felhasználóként a számlalevélben található gombra kattintva vagy a Fiókom oldalon a számlázott rendelés lapját megnyitva látható fizetés szekcióban a Kifizetem gombra kattintva megkezdhető a fizetés.
A kiszállítási díj a Magyar Köztársaság területén a megrendelt csomag értékétől függően az alábbiak szerint alakul:
Magánszemélyek esetén:
| Szállítási mód | Előreutalással | Barionnal | Utánvéttel |
|---|---|---|---|
| ExpressOne házhozszállítás 28 990 Ft felett ingyenes Szolgáltató által garantált 1 napos szállítás |
1 690 Ft (1 331 Ft + ÁFA) |
1 690 Ft (1 331 Ft + ÁFA) |
1 990 Ft (1 567 Ft + ÁFA) |
| ExpressOne Packeta csomagpontra szállítás 28 990 Ft felett ingyenes |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
- |
| ExpressOne OMV töltőállomásra szállítás 28 990 Ft felett ingyenes |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
- |
| MPL PostaPartnerhez szállítás 28 990 Ft felett ingyenes |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
- |
| MPL Postán maradó szállítás 28 990 Ft felett ingyenes |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
1 490 Ft (1 173 Ft + ÁFA) |
- |
| MPL Csomagautomatába szállítás 28 990 Ft felett ingyenes |
990 Ft (780 Ft + ÁFA) |
990 Ft (780 Ft + ÁFA) |
- |
Egyes súlyos, nagy méretű vagy amorf (különleges, kilógó formájú) termékek esetén a standard szállítási díjak nem érvényesíthetőek, az szállítás költsége automatikusan vagy egyeztetést követően az eladó által módosulhat.
Az ilyen terméknél feltüntetjük a szállítási díjak változását, kosárba helyezéskor a rendszer automatikusan alkalmazza a módosult díjat.
Egyéb, egyedi esetekben a kollégáink telefonon egyeztetnek a megrendelővel.
Az szállítási értékhatárok módosulhatnak AKCIÓ esetén, ekkor a címoldalon kerülnek feltüntetésre az aktuális szállítási díjak.
Webáruházunk mindent elkövet, hogy a 14:00-ig beérkező megrendelések kiszállítása legkésőbb a 2. munkanapon megtörténhessen.
Legjobb igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy néhány termék esetében átmeneti hiány fordul elő. Ebben az esetben ügyfélszolgálatunk megkeresi és a lehetséges megoldásról egyeztetést kezdeményez az ügyféllel.
Amennyiben megrendelését véglegesítette, de mégis le szeretné mondani, azt a webáruházunk telefonszámán megteheti. Telefonszámunkat megtalálja a Kapcsolat oldalon.
A megrendelés lemondására az összeállított csomagnak a csomagküldő számára történő átadásáig van mód.
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Az elállási határidő az
- áru adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi.;
- több áru szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó árut átveszi.;
- több tételből vagy darabból álló áru szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Áru adásvételére irányuló szerződés esetén Ön elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az alábbi elérhetőségek egyikére:
E-mailen: elallas@csabazar.hu, ugyfelszolgalat@csabazar.hu
Postai úton: Fe-Só Plast Bt. 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55.
Telefonon: +36 (62) 665-664; +36 (30) 944-6122 nyitvatartási időben.
Abban az esetben, ha az elállási szándékát postai úton juttatja el hozzánk a levelét a termék átvételét követően 14 napon belül adhatja fel. (A feladás időpontjának egyértelmű meghatározhatósága miatt kérjük ajánlott levélben adja fel elállási nyilatkozatát.)
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási- nyilatkozat-mintát is.
Az elállási nyilatkozat ide kattintva nyomtatható PDF formátumban letölthető.
Az elállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell:
- a vásárló adatait (név, lakcím, elérhetőségek)
- a megrendelés és számla számot,
- a termék adatokat (cikkszám, név),
- valamint az összeg visszafizetésének módját.
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Az elállás joghatásaiHa Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített ellenszolgáltatást.
Ha Ön a szerződés alapján árut vett át, az árut Ön köteles számunkra visszafuvaroztatni.
A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Fe-Só Plast Bt. 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55. címre késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).
Ön viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. (Portós, utánvéttel feladott csomagokat nem veszünk át.) A megrendelőt ezen felül egyéb költség nem terheli.
A Szolgáltató jogosult a Vásárló által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket vagy Ön nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte.
A termék visszajuttatását követően tanúk jelenlétében ellenőrzésre kerül a csomag tartalma. Teljesértékű termék esetén történik meg a visszatérítés. Az összeg visszautalásával kapcsolatban a vásárlót semmilyen költség nem terheli.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre az áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Az Ön személyes adatainak kezelése tekintetében eleget teszünk a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint az EU 2016/679 parlamenti és tanácsi rendelet szerinti kötelezettségeinek.
A Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
A Vásárlót megillető elállási és felmondási jog alól kivételek:
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;· olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.
- Az Önt megillető elállási jog alól kivétel az olyan zárt csomagolású áru tekintetében amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön vállalkozásunk hibás teljesítése esetén a velünk szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást vállalkozásunk nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön - választása szerint - a 8.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön vállalkozásunk hibás teljesítés esetén jogszabály alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható és Ön másik igény teljesítését nem kéri.
Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését.
Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
- 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel amely alatt a Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt nem tudta rendeltetésszerűen használni.
Milyen feltételekkel érvényesíthetők a jótállási jegyek?
Vállalkozásunk köteles a jótállási jegyet – amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jó olvashatóságát- elektronikus úton az Ön rendelkezésre bocsátani legkésőbb az Ön által megrendelt fogyasztási cikk átadását követő napon.
Abban az esetben nem vagyunk kötelesek jótállási jegy kiállítására, illetve a fogyasztó részére történő átadására amennyiben az Ön által megvásárolt termék ára az 50.000,-Ft-ot nem haladja meg.
Ebben az esetben Ön jótállási jogát az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugta alapján gyakorolhatja.
Ugyanez a szabály vonatkozik arra az esetre is amennyiben elmarad az Ön részére a jótállási jegy rendelkezésre bocsátása.
Ebben az esetben is a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek amelynek nem feltétele a felbontott fogyasztási cikk csomagolásának Ön által történő visszaszolgáltatása.
Tájékoztatjuk, hogy a jótállási jegyek szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésre bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
A fogyasztó jótállási igényét választása szerint a vállalkozásunk székhelyén és az általunk a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül bejelentheti.
A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A kijavítási igény teljesítésekor nekünk, illetve a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételének időpontját, a hiba okát és a kijavítás módját és a fogyasztási cikk Ön részére történő visszaadásának időpontját.
Amennyiben Önnek kicserélési igényét teljesítik akkor feltüntetjük a jótállási jegyen a kicserélés tényét és időpontját.
Milyen feltételekkel teljesülnek a speciális jótállási jogok?
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a általunk megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozásunk köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, úgy a vállalkozásunk köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, - az Ön eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozásunk köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, úgy a vállalkozásunk köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozásunk részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - az Ön eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni
Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában az Ön által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harminc napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor érvényesíthet csereigényt?
Amennyiben Ön a vásárlástól a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 munkanapon belül csereigényt érvényesít, úgy kötelesek vagyunk a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet
Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
A jótállással kapcsolatos ügyintézés az alábbi jogszabályoknak megfelelően történik:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.),
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet
- valamint a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 10/2024. (VI.28.) IM rendelet
Kellékszavatosság
A vásárlót a Ptk. alapján a teljesítéstől számított két éven belül kellékszavatossági jog illeti meg.
A vásárló kérheti:
- a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
- vagy a szerződéstől elállhat, ha a hiba lényeges
A teljesítést követő egy éven belül a hiba vélelmezett, vagyis a vállalkozásunk csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. Egy év eltelte után a bizonyítás a fogyasztót terheli.
Jótállás
A Fe-Só Plast Bt. a 10/2024. (VI.28.) IM rendelet alapján az alábbi kötelező jótállási időt biztosítja a tartós fogyasztási cikkekre (a 10/2024. (VI.28.) rendelet 1. mellékletében felsorolt termékek esetében):
- 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
- 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év
A jótállási igény a vásárlási bizonylat (számla, nyugta) bemutatásával érvényesíthető.
Hibás teljesítés és eljárás
Nem minősül hibás teljesítésnek, ha a hiba a vásárló számára a vásárláskor ismert vagy felismerhető volt.
A fogyasztó minőségi kifogását a Fe-Só Plast Bt. elérhetőségein (e-mailben vagy telefonon) jelezheti.
Amennyiben a termék hibája jogszerűen megállapítást nyer, a visszaküldés és csere szállítási költsége vállalkozásunkat terheli.
Ha a termék nem rendeltetésszerű használatból eredően hibásodott meg, a javítási és szállítási költségek a vásárlót terhelik.
Tájékoztatjuk, hogy a szavatossági igények érvényesítésekor a szerződés megkötését Önnek kell bizonyítania. Amennyiben vitatjuk a szerződés megkötését Ön jogosult panasszal élni, ebben az esetben az ÁSZF 9. pontjában foglaltaknak megfelelően a panaszkezelési eljárás keretében kivizsgálunk. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, amennyiben az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát Ön bemutatja.
Az Ön által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet veszünk fel, amelyben rögzítjük:
- az Ön nevét, címét
- a megvásárolt ingó dolog megnevezését, vételárát
- a szerződés általunk történő teljesítésének időpontját
- a hiba bejelentésének időpontját
- a hiba pontos leírását
- a szavatossági vagy jótállási igénye alapján az Ön által érvényesíteni kívánt jogot és
- a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
- Amennyiben a szavatossági vagy jótállási kötelezettségnek az Ön által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon teszünk eleget, ennek indoklását is a jegyzőkönyvbe feltüntetjük.
- Tájékoztatást arra vonatkozóan, hogy fogyasztói jogvita esetén a Ön a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv egy másolati példányát, Önnek igazolható módon átadjuk.
Amennyiben az Ön által előterjesztett szavatossági és jótállási igény teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tudunk nyilatkozni, álláspontunkról- az igény elutasítása esetén annak indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről- öt (5) munkanapon belül igazolható módon értesítjük.
Az Ön szavatossági és jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet annak felvételétől számított 3 (három) évig kötelesek vagyunk őrizni és az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A kijavítás és a kicserélés iránti igényét törekszünk legfeljebb 15 (tizenöt) nap alatt elvégezni. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor tájékoztatjuk a javítás vagy csere várható időtartamáról. Elektronikus úton vagy Ön általi átvétel igazolásra alkalmas postai úton.
Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében vesszük át, melyen feltüntetjük az Ön nevét és címét, a dolog azonosításához szükséges adatokat, az átvétel időpontját és azt az időpontot, amikor Ön a dolgot átveheti.
Amennyiben Ön a kijavítási iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen vagy a jótállási nyilatkozaton feltüntetett javítószolgálatnál jelenti be, úgy a javítószolgálat köteles bennünket haladéktalanul értesíteni jótállási igénye bejelentéséről.
A javítószolgálat a termék kijavítását követő 5 (öt) munkanapon belül értesít bennünket a javítás elvégzéséről. A javítószolgálat köteles a megállapítást követő 5 (öt) munkanapon belül értesíteni bennünket, ha megállapítást nyer:
- ha az ingó dolog első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy az ingó dolog nem javítható
- ha az ingó dolog javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, a javítás várható idejéről
- ha az ingó dolog javítása nem lehetséges harminc nap alatt.
Tájékoztatjuk, hogy a Polgári Törvénykönyv általános szabálya szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik [Ptk. 6:166. § (1)]. Ez a kötelezettség azonban a hibás teljesítés jogkövetkezménye, azaz csak akkor merül fel, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Amennyiben a vállalkozás (szerviz) megállapítja, hogy a termék hibátlan vagy a hibát a fogyasztó nem rendeltetésszerű használata okozta, akkor nem beszélhetünk hibás teljesítésről [Ptk. 6:157. § (1)]. Ön és vállalkozásunk közötti szerződés esetén a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, de ez a vélelem megdönthető. Ha a vállalkozásunk ezt a vélelmet megdönti és bizonyítja, hogy a hiba az Ön rendeltetésellenes használatára vezethető vissza, akkor a szavatossági kötelezettségünk nem áll fenn.
A Ptk. emellett külön is rendelkezik arról, hogy ha a dolog meghibásodásában az Önt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket Ön köteles viselni a közrehatása arányában, ha rendelkezett a karbantartásra vonatkozó ismeretekkel vagy erről tájékoztattuk Önt.
Ha arra a következtetésre jutunk és állítjuk, hogy a termék hibátlan vagy a hiba a nem rendeltetésszerű használatból ered, akkor ezt a tényt nekünk kell bizonyítani, különös tekintettel a hat hónapos hibás teljesítési vélelemre A bizonyítás sikere esetén nem merül fel a szavatossági kötelezettségünk, így a kapcsolódó költségek sem a szavatossági szabályok alapján terhelnek bennünket.
A Vállalkozás: Fe-Só Plast Bt.
Cím: 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55. - kiskereskedelmi üzletünk
Nyitvatartási idő: Hétfőtől-Péntekig: 08:00-16:30; Szombat: 08:00 - 12:00; Vasárnap: zárva
Üzletvezető: Sós Csaba
Telefonos elérhetőség: +36 (62) 665-664; +36 (30) 944-6122
e-Mail: info@csabazar.hu, ugyfelszolgalat@csabazar.hu
Levelezési cím: Fe-Só Plast Bt. 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55.
A fogyasztó a termékkel, szolgáltatással vagy a vállalkozás tevékenységével kapcsolatos panaszát az alábbi módokon terjesztheti elő:
- Írásban, postai úton vagy e-mailben a fenti elérhetőségek valamelyikén,
- Szóban, telefonon a megadott ügyfélszolgálati számon. A telefonos panaszkezelés nyitvatartási idő alatt érhető el.
- A meghatározott időszakon kívül beérkező hívásokról hang-rögzített üzenet hagyható vagy a fogyasztó panaszát írásban, e-mailben is megteheti. A panaszkezelés módja az elektronikus kereskedelmi tevékenység sajátosságaihoz igazodik.
A vállalkozás nem rendelkezik személyes ügyfélszolgálattal, a panaszok elektronikus úton és telefonon intézhetők.
- A szóbeli panaszt (telefonon tett panasz) haladéktalanul megvizsgáljuk és ha lehetséges, azonnal orvosoljuk.
- Amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges vagy a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a benyújtott panaszról és a fogyasztó álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel és a panasz beérkezését követően 30 napon belül írásban, érdemben igazolható módon érdemben megválaszoljuk és intézkedünk a jegyzőkönyv egy másolati példányának a fogyasztó részére történő megküldése iránt.
- A panaszt elutasító álláspontunkat indoklással látjuk el és úgy küldjük meg a fogyasztó részére.
- A telefonon közölt panaszt a vállalkozás egyedi azonosítószámmal látja el, amelyet a fogyasztó kérésére közöl.
- A telefonos kommunikációról – a vonatkozó jogszabályi előírások szerint – hangfelvétel készülhet, amelyet a vállalkozás öt évig megőriz és a fogyasztó kérésére 30 napon belül díjmentesen hozzáférhetővé tesz vagy másolatot küld.
- a fogyasztó nevét, lakcímét vagy e-mail címét;
- a panasz előterjesztésének helyét, idejét és módját;
- a panasz részletes leírását, a fogyasztó által benyújtott bizonyítékokat;
- a vállalkozás nyilatkozatát a panaszra adott álláspontjáról, amennyiben a panasz kivizsgálása azonnal lehetséges;
- a jegyzőkönyvet felvevő személy nevét és aláírását
- telefonos panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.
- a jegyzőkönyv feltételének helyét, idejét;
- figyelmeztetést arra vonatkozóan, amennyiben a fogyasztó a jegyzőkönyv felvétele során a 3.1.és 3.3.pontban foglalt adatokat nem adja meg, akkor a 4. pontban foglalt írásbeli panasz elintézésére vonatkozó szabályokat mellőzzük.
- Ha az írásbeli panaszt a fogyasztó az elektronikus levelezési címünkre küldi meg a fogyasztó által megadott elektronikus levelezési címen az írásbeli panasz beérkezését követően haladéktalanul visszaigazoljuk.
- Az írásbeli panaszt a vállalkozásunk a beérkezését követően legkésőbb 30 napon belül érdemben, igazolható módon megválaszolja és intézkedünk a jegyzőkönyv egy másolati példányának a fogyasztó részére történő megküldése iránt.
- A panaszt az elutasító álláspontunkat minden esetben indokolással látjuk el.
- Amennyiben ugyanaz a fogyasztó, ismételt, új információt nem tartalmazó panaszt terjeszt elő és panaszát korábban már érdemben megválaszoltuk, jogosultak vagyunk annak kivizsgálását mellőzni. Ugyanez az eset áll elő amennyiben a panasz azonosíthatatlan személytől kerül benyújtásra.
A panaszokról és azok kezeléséről nyilvántartást vezetünk, amely tartalmazza:
- a panasz benyújtásának idejét, módját és tartalmát,
- a panasz kezelésének eredményét,
- a válaszadás idejét.
A vállalkozás a panaszra adott válasz, a jegyzőkönyv és a kapcsolódó dokumentumok másolatát három évig megőrzi és az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Amennyiben a fogyasztó a panaszra adott válasszal nem ért egyet, illetve panasza elutasításra került, jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni. Vállalkozásunk a székhelyünk szerint működő békéltető testület –vagy valamennyi békéltető testületre kiterjedő hatállyal – a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara előtt írásban általános alávetési nyilatkozatot nem tett. Vállalkozásunkat a békéltető testület előtti eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye alapján az alábbi Békéltető Testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében.
-
Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszám: +36 (72) 507-154
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
Illetékességi területe: Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye -
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám: +36 (46) 501-091 (Új ügyek), +36 (46) 501-871 (Folyamatban lévő ügyek)
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Illetékességi területe: Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye -
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszám: +36 (1) 488-2131
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím: www.bekeltet.hu
Illetékességi területe: Budapest -
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: +36 (62) 554-250, +36 (62) 554-118
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
Illetékességi területe: Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye -
Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám: +36 (22) 510-310
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
Illetékességi területe: Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye -
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: +36 (96) 520-217
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu
Illetékességi területe: Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye -
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: +36 (52) 500-710, +36 (52) 500-745
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu, info@hbkik.hu
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
Illetékességi területe: Jász-Nagykun –Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye -
Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Balassi Bálint utca 25.IV/2.
Telefonszám: +36 (1) 792-7881
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Illetékességi területe: Pest vármegye
A fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat jelenleg az Igazságügyi Minisztérium felügyelete alatt működő járási (fővárosi kerületi) hivatalok látják el első fokon, másodfokon országos illetékességgel a Pest Vármegyei Kormányhivatal jár el.
-
Igazságügyi Minisztérium
Cím: 1051 Budapest, Nádor utca 22.
Postacím: 1357 Budapest, Pf. 2.
Telefon: +36 (1) 795-1000
Web: igazsagugyiinformaciok.kormany.hu -
Pest Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1088 Budapest, József körút 6.
Telefon: +36 (1) 459-4843
E-mail: fogyved@pest.gov.hu
Web: pest.varmegye.hu
A fogyasztók panaszukat első fokon a területileg illetékes járási (fővárosi kerületi) hivatalnál is benyújthatják.
A fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes vármegyei (fővárosi) kormányhivatalhoz is fordulhat, amely fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat lát el:
-
Budapest Főváros Kormányhivatala, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em.
Telefon: +36 (1) 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@bfkh.gov.hu -
Pest Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Telefon: +36 (1) 459-4843
E-mail: fogyved@pest.gov.hu -
Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A.
Telefon: +36 (76) 795-710
E-mail: fogyasztovedelem@bacs.gov.hu -
Baranya Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2.
Telefon: +36 (72) 795-398
E-mail: fogyasztovedelem@baranya.gov.hu -
Békés Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4.
Telefon: +36 (66) 546-150
E-mail: fogyved@bekes.gov.hu -
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3525 Miskolc, Városház tér 1.
Telefon: +36 (46) 512-971
E-mail: fogyasztovedelem@borsod.gov.hu -
Csonrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Telefon: +36 (62) 680-530
E-mail: fogyasztovedelem@csongrad.gov.hu -
Fejér Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8.
Telefon: +36 (22) 501-751
E-mail: fogyved@fejer.gov.hu -
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9022 Győr, Türr István u. 7..
Telefon: +36 (96) 795-950
E-mail: fogyasztovedelem@gyor.gov.hu -
Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4025 Debrecen, Széchenyi u. 46.
Telefon: +36 (52) 533-924
E-mail: fogyasztovedelem@hajdu.gov.hu -
Heves Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Telefon: +36 (36) 515-469
E-mail: fogyved@heves.gov.hu -
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 5000 Szolnok, Indóház u. 8.
Telefon: +36 (56) 795-165
E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu -
Komárom-Esztergom Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 2800 Tatabánya, Bárdos L. u. 2.
Telefon: +36 (34) 309-303
E-mail: fogyasztovedelem.meff@komarom.gov.hu -
Nógrád Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3100 Salgótarján, Mérleg u. 2.
Telefon: +36 (32) 511-116
E-mail: fogyved@nograd.gov.hu -
Somogy Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7400 Kaposvár, Vásártéri u. 2.
Telefon: +36 (82) 510-868
E-mail: fogyasztovedelem@somogy.gov.hu -
Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10.
Telefon: +36 (42) 500-694
E-mail: fogyasztovedelem@szabolcs.gov.hu -
Tolna Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3.
Telefon: +36 (74) 795-385
E-mail: fogyasztovedelem@tolna.gov.hu -
Vas Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7.
Telefon: +36 (94) 505-220
E-mail: fogyasztovedelem@vas.gov.hu -
Veszprém Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8200 Veszprém, Megyeház tér 1.
Telefon: +36 (88) 550-510
E-mail: veszprem.fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu -
Zala Vármegyei Kormányhivatal, Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Göcseji út 24.
Telefon: +36 (92) 510-530
E-mail: fogyasztovedelem.zala@zala.gov.hu
Fe-Só Plast Bt. (a továbbiakban mint: Eladó, Adatkezelő), kijelenti, hogy az általa üzemeltetett webáruház működésével kapcsolatos adatkezelése a jelenleg hatályos jogszabályban előírtaknak megfelel. A felhasználók adatainak kezelésekor az alábbi hatályos jogszabályok figyelembevételével és betartásával járunk el:
- Személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény;
- Az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során szóló 1998. évi VI törvény;
- Az 2001.évi CVIII., az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról rendelkező törvény;
- Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény;
- Információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. CXII törvény;
Jelen Adatvédelmi Nyilatkozat célja, hogy a csabazar.hu webáruházból rendelt termék megrendelése során megadott és a weboldal üzemeltetői („Adatkezelő”) számára hozzáférhetővé vált személyes adatok és egyéb adatok kezelésére vonatkozó elveket és szabályokat meghatározza.
Jelen Nyilatkozat hatálya kizárólag az oldal használatához szükséges, az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatokra terjed ki, rendelkezései nem vonatkoznak arra az esetre, ha valaki önszántából nyilvánosságra hozza saját személyes adatait vagy azok egy részét az oldalon vagy az oldal közvetítésével.
A csabazar.hu webáruház által forgalmazott termékek megrendelése esetén olyan adatokat is megadhatnak, amelyek a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény alapján személyes adatnak minősülnek, így azok kezelésére ezen jogszabály rendelkezései az irányadók.
Személyes adatnak minősül bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: Érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt – közvetlenül vagy közvetve – név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet. [2011. évi CXII. törvény]
A felhasználói megrendelés során megadott adatok közül kizárólag a név és az e-mail cím tekinthető bizonyos feltételek fennállása esetén (pl. a név és e-mail cím valós) személyes adatnak.
Az adatkezelés jogalapja
Felhasználó önkéntes hozzájárulása, hogy a webáruház használata közben megadott személyes adatai felhasználásra kerüljenek, illetve az Infotv. 5. § (1) bekezdése és a 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § (3) bekezdése.
Az adatkezelés célja
Az Adatkezelés célja kizárólag a felhasználókkal történő kapcsolattartás megkönnyítése, adott esetben bizonyos szolgáltatások személyre szabott nyújtása, a megrendelt termék kiszállítása.
Hozzájárulás az adatkezeléshez
A felhasználó megrendeléskor hozzájárul, hogy az Adatkezelő a Fe-Só Plast Bt. megrendeléshez kötelezően előírt adatait kezelje.
Adatbiztonság
Az Adatkezelő törekszik minden tőle elvárható intézkedést megtenni annak érdekében, hogy az általa használt számítástechnikai rendszerek biztonságát megvalósítsa, különös tekintettel az oldalon tárolt adatokhoz való jogosulatlan hozzáférés megakadályozására.
A felhasználó adatkezeléssel kapcsolatos jogai
- A Felhasználó tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti személyes adatainak helyesbítését, illetve törlését.
-
A Felhasználó a személyes adatainak törlését vagy módosítását, illetve adatkezeléssel kapcsolatos információkat az alábbi módon kérheti:
E-mailen: info@csabazar.hu, ugyfelszolgalat@csabazar.hu
Postai úton: Fe-Só Plast Bt. 6800 Hódmezővásárhely, Klauzál utca 55. - A Felhasználó kérésére az Adatkezelő köteles tájékoztatást adni az általa kezelt adatairól, az adatkezelés jogalapjáról, céljáról, időtartamáról. Az Adatkezelő köteles a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, megadni a tájékoztatást.
- A felhasználó bármikor kérheti adatai helyesbítését, illetve módosítását.
Szolgáltató tiszteletben tartja és megóvja a személyes adatokat. A Szerződő adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Szolgáltató a vásárló adatait csak a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja a szerződés fennállásának ideje alatt. A Szolgáltató a Szerződő adatit a 2000. évi C. törvény 169. § alapján legalább 8 évig köteles megőrizni.
Szolgáltató minden tőle elvárható intézkedést megtesz az adatok biztonságos megőrzéséért, de nem vállal felelősséget természeti csapás, bűncselekmény vagy egyéb, elháríthatatlan okból bekövetkező adatvesztésért, megrongálódásért vagy illetéktelen személyek általi hozzáférésért.
Jogorvoslat
A Felhasználó/vásárló adatainak nem jogszerű kezelése, felhasználása esetén panasszal élhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Pf: 5.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Fax: +36 (1) 391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
A személyes adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek előírásai szerint járunk el. A Vásárlók adatait, bizalmasan, kizárólag saját számlázásunkban és könyvelésünkben használjuk fel. A vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről.
A regisztráció és megrendelés folyamán rögzített adatokat cégünk mindaddig rögzíti, amíg a Vásárló nem kéri azok törlését. Ehhez vegye fel a kapcsolatot velünk az "Ügyfélszolgálat" fejezetben megadott elérhetőségek valamelyikén.
A hírlevélre történő feliratkozással a vásárló hozzájárul ahhoz, hogy számára hírleveleket küldjünk. A hírlevelek alján lévő link segítségével bármikor le lehet iratkozni a hírlevél szolgáltatásunkról. Ugyanezt igényelheti más módon (telefon, email) az ügyfélszolgálat elérhetőségein is.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről-151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről.
Webáruházunk új akcióiról és híreiről, új termékeinkről próbáljuk rendszeresen tájékoztatni vásárlóinkat, ingyenes hírlevél formájában. A feliratkozás a weboldal bal oldalán levő űrlapon vagy a regisztrációs adatok között megtehető. A hírlevélről leiratkozni a hírlevél alján lévő link megnyitásával lehetséges.
Az áruházunkban történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a felmerülő hibákra.
A termékjellemzőket a termék információs oldalából tudhatja meg részletesebben.
Az esetleges elírásokból, tévesen megadott adatokból eredő károkért nem vállalunk felelősséget.
Webáruházunk nem hozható összefüggésbe az alábbi előforduló esetekkel:
- Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat fogadása, küldése vagy elvesztése.
- Illetéktelen behatolás a vásárló számítógépébe, számítógépes hálózatába.
- Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a webáruházunk működését a vásárló számítógépén.
- Bármely szoftver nem megfelelő működése.
- Bármilyen programhiba vagy technikai hiba és azok következményei.
Webáruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az árakat, vásárlási feltételeket és egyéb költségeket módosítsa. A változás az áruházunk weboldalán történő megjelenéstől aktuális. Az a vásárló, aki nem ért egyet a változásokkal, nem jogosult az áruházunk használatára.
Termékajánlataink, Akcióink visszavonásig vagy a készlet erejéig érvényesek.
Az áruházunk weboldalán található valamennyi szöveg, grafikai elem, illusztráció, kép, hang és videóanyag szerzői jog alatt áll. Ezek használata csak az üzemeltető előzetes írásbeli engedélye alapján lehetséges.






